آموزش جایگزین کردن ماشین ، اسلحه و...

این آموزش مربوط به بازی GTA SA است و درمورد Vice City باید از روش حذف فایل و اضافه کردن فایل جدید اضافه کرد .
برای مشاهده ادامه آموزش به ادامه مطلب بروید .

این آموزش مربوط به بازی GTA SA است و درمورد Vice City باید از روش حذف فایل و اضافه کردن فایل جدید اضافه کرد .
مقدمه : به علت مبتدی بودن برخی از افراد که میخوان این کارها رو یاد بگیرن من یک توضیح مختصر میدم . بازی های Grand Theft Auto که توسط راک استار گیمز برای PC ارزه شدن دارای قابلیت ویرایش هستند اونم بطور خیلی کامل . این بازی به زاهر خسته کننده ( منظور چیز های تکراری و امکانات محدوده ) بسیار ویرایش پذیره بطوری که میشه حتی کاری کرد که در دریا کوسه بیاد شما رو بخوره یا سیستم رادار هواپیما ها رو پیشرفته کرد یا کاپوت ماشین رو باز کرد و اون رو تعمیر کرد و خیلی چیزای دیگه که اگه بگم شاخ در میارید .
بازی دارای چند فایل با فرمت IMG در فولدر Models در محل نصب بازی هست . توجه کنید اشتباه نکنید . هر چیزی رو نباید تو این فایل ها ریخت ! این فایل ها فقط دارنده فایل های سه بعدی و چیزهایی که در بازی میبینید هستند . همچنین اتومبیل ها و از این قبیل . فایل gta3.img که بزرگترین اون ها هست و چیزی حدود 918 مگابایت هست دارای فایل هایی هست که در چند خط قبل ذکر شدند . برای باز کردن این فایل باید از نرم افزار IMG TOOL که در بخش ابزار مورد نیاز هست استفاده کرد .
1- روش اول : جایگزین کردن فایل ها
یک ماشین یا موتور معمولی یا اسلحه دارای دو فایل است . یکی با فرمت Dff و یکی با فرمت Txd . دی اف اف دارای فایل سه بعدی که توسط نرم افزار Zmodeler یا 3D Max ساخته میشه هست و Txd که در اصل Texture هست دارای تکستچر ها و تصاویر مربوط به ماشین یا ... هست . مثلا چراغ و نقوش روی صندلی یا مثلا آرمی که روی موتورتون هست یا لاستیک و ...
نرم افزار img tool رو باز کنید . از منوی edit یا ویرایش گزینه find یا جستجو (پیدا کردن) رو بزنید . اسم فایل dff یا txd که مشترکه مثلا admiral.dff رو درون جعبه متن find بنویسید و Enter رو بزنید . اسم ماشین پیدا شد . حالا اسم ماشین رو در لیست img tool در قسمت file name می بینید . بر معمولا اول dff پیدا میشه . حالا روی admiral.dff راست کلیک کنید و گزینه replace رو بزنید و فایل dff جدید رو جایگزین کنید . حالا بر روی اسم admiral.txd از لیست file name کلیک کنید و بر روی اون هم راست کلیک کنید و replace رو بزنید و فایل admiral.txd جدید رو جایگزین کنید . جایگزین کردن ماشین تموم شد .
البته در مورد ماشین و موتور و قایق و هواپیما تنظیماتی وجود داره که در readme ها ذکر میشه و در مباحث بعدی در این باره توضیح خواهیم داد .


کاری از محمد رضا از gta-gamers

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد